Over de uitwisseling, door groep 7 deel 2

BELGIE

ik vond het heel leuk bij de belgen we waren in de groepjes werden gemaakt door middel van een woordzoeker we hebben de eerste dag kennismaak spelletjes gedaan een paar spelletjes waren : jenga en op de blokjes stonden vragen op die je moest beantwoorden en we deden ook spelletjes die we in Nederland niet kenden toen gingen we eten en de rest van de middag hebben we gevoetbald en toen gingen we naar ons gastgezin ik zat met Koen bij Stan en ik vond het de eerste nacht al leuk de  tweede dag kregen we een i pad mee en die mochten we 3 dagen gebruikten we die op school we hebben een speurtocht gedaan de volgende dag zijn we naar bruggen geweest we hebben spullen gekocht we zijn naar museums geweest en we hebben op bootjes gevaren en toen moesten we helaas gaan maar ze kwamen gelukkig terug.

NEDERLAND

in Nederland hebben we de eerste dag hebben we op school gevoetbald spelletjes gedaan toen gingen we naar huis bij mij in huis zaten Sibbe en Jasper we hebben op de trampoline gespeeld de eerste nacht hebben we goed geslapen het was alleen heel heet de volgende dag hebben we mad science we hebben toen leuke proefjes gedaan  en we hebben nog quizpel gedaan en toen was de dag alweer bijna voorbij de laatste dag zijn we naar de beeksebergen geweest en dat was de laatste dag voor je het wist was het alweer voorbij.


BELGIE

ik vond het heel leuk in Belgie en ik moest slapen bij Stan.
het was heel leuk bij Stan.maar op de school was het ook heel leuk.
we werden eerst in groepjes gezet door middel van een woorden puzel.
we gingen allemaal leuke activiteiten doen zoals een filmpje maken van je groep en daarmee laten zien wat je allemaal voor leuks hebt gedaan.
we hebben jenga gedaan heel veel gevoetbald en nog veel meer leuke dingen.
ik vond het leukste van alles dat we met een boot door Brugge waren gevaren.
ik vond het ook leuk toen de Belge hier kwamen. 
ik had Abdulla en Otis ze waren heel leuk.
we hebben veel zitten pingpongen soms even iets binnen gedaan en nog veel meer.
de activiteiten waren hier ook erg leuk we zijn naar de Beekse bergen gegaan,
we hebben een voorstelling van mad science gehad en we hebben een quiz gedaan
en zoals verwacht had ik gewonnen🎖🎖🏅toen de Belge terug gingen vond ik het wel jammer maar er was wel weer wat rust💤🛏 want slapen had ik niet veel gedaan🚌    einde!!!!!!!!



ik vond het in België sssssssssssssssssssuuuuuuuuuupppppppppppppeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr leuk. alleen is het wel jammer dat het nu wel echt afgelopen is en dat je niet iedereen meer kan zien uit België. hier in Nederland was het ook heel erg leuk maar hier ken ik t al heel goed. maar met de belgen erbij was het natuurlijk nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel leuker dan normaal zonder hun! ik mis ze heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel.
bij ons hadden we dingen zoals mad science gedaan en allemaal leuke work schops en daar (in België) hadden we dingen gedaan zoals frietjes en kennismakingsspelletjes en tussendoor moesten we ook videostar filmpjes

dit was t dooeoeeeeeeeeeggggg!!!


hoi, allemaal
ik mis iedereen maar ik heb het wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeel leuke gehad  ik vond Brugge leuk ik vond de beeksen bergen leuk maar ik vond alles wel een beetje leuk maar het aller leukste wat ik heb gedaan is eigenlijk toch wel vriendschap maken.
ik heb hele leuk vrienden gemaakt en in zes dagen kan je een goeie band maken en met de meeste heb ik nog wel heel vel contact. en de leerkrachten vond ik alle maal heel leuk net als iedereen. ik ik mis iedereen wel een beetje deze zes dagen ga ik nooit van mijn hele leven vergeten

ik heb het erg naar mij zin gehad. het was sssssssuuuuuuuuppppppppeeeeeerrrrrrrrrr.                LEUK



Ik vond de 6 dagen met Belgie heel speciaal want je hebt wel een paar buitenlandse vrienden erbij. ik vond in Oostkamp ook Brugge heel er leuk en mooi en de spelletjes ook gezellig ik ben warm verwelkomt in het gastgezin het was heel gezellig. bij ons in Moergestel vond ik het ook heel leuk ik vond die spelletjes ook leuk en gezellig en de Beekse Bergen was heel gezellig ik vond quizpel leuk
ik vond het heel leuk en speciaal ik ga snel nog eens afspreken met  mijn kinderen die in mijn gezin zaten. toen ze weg gingen moest ik een traantje layen bedankt dat jullie dit geregeld hebben.




Teun Bolsius 
UITWISSELING                                                                BELGIE

Toen wij aankwamen in belgie zag ik al voor mij veel vrienden, en die heb ik ook zeker gemaakt door alle spelletjes. het was wel even wennen want in belgie zijn de dingen soms anders. en gelukkig was het bij het gastgezin ook heel leuk. en de volgende dag gingen we weer naar school en daar gingen we weer andere leuke spelletjes doen en lekker eten natuurlijk want dat hadden we wel verdiend. en toen gingen we weer naar het gastgezin en hadden we ook heel lekker gegeten. en toen was de laatste dag aangekomen het afscheid was niet gemakkelijk maar we zouden ze toch weer zien over twee weken. en toen het de dag was dat de belgen kwamen hadden we spandoeken gemaakt. en toen kwamen de belgen en hadden we lekker bijgekletst en gingen we met elkaar spelletjes doen en andere dingen doen. en toen ging iedereen weer naar huis. en de volgende dag gingen wij naar de dierentuin en dat was ook heel leuk en mocht je daar ook iets kopen in de winkel. we gingen ook met de safaribus mee en hadden veel dieren kunnen zien. toen gingen we weer terug naar huis. de volgende dag mochten we gewoon doen wat we wouden en gingen we ook met water spelen maar helaas kwam de bus. en was het tijd om afscheid te nemen en dat was niet makkelijk want sommige kinderen gingen ook huilen. maar ondanks dat ze weg gingen hadden we een hele leuke tijd gehad.

Reacties